Találkozók
A 2014-es évre tervezett találkozók:

április 13. szombat
Tököl

***

június 28. szombat
Balatonboglár - Parti Sétány

Heti autó


Bejelentkezés



Regisztráció

FaceBook



Naptár

2017 Szeptember
H K SZ CS P SZ V
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Szavazás
Mikor legyen 2012 első találkozója?
 
március 17.
29% / 15 szavazat
március 17.
 
március 24.
10% / 5 szavazat
március 24.
 
március 31. - ütköző rendezvény: Tuningshow
37% / 19 szavazat
március 31. - ütköző rendezvény: Tuningshow
 
április 7. - ütköző esemény: Húsvét
0% / 0 szavazat
április 7. - ütköző esemény: Húsvét
 
április 14. - ütköző rendezvény: Gyorsulási verseny, Tököl
10% / 5 szavazat
április 14. - ütköző rendezvény: Gyorsulási verseny, Tököl
 
április 21.
15% / 8 szavazat
április 21.
 
Összes szavazat: 52
Partnerek













Magunkról Történelem Linkek Adás-Vétel
Galéria Tagok Támogatók Fórum
[Toyota Celica] [Toyota MR2] [Toyota Supra]

Szövéssel kezdődött

A XIX. sz. vége felé Sakichi Toyoda feltalálta Japan első szövőgépét, és ezzel forradalmasította az ország textiliparát. 1918 januárjában megalapította a Toyoda Fonó és Szövővállalatot, és fia, Kiichiro Toyoda segítségével Sakichi valóra váltotta élete álmát: 1924-ben sikerült automata szövőgépet készítenie. Majd 1926-ban megalapította a Toyoda Automata Szövőgépgyárat. Kiichiro újító szellemű ember volt. Az 1920-as években Európába valamint az Egyesült Államokba tett látogatásai vezették be az autógyártásba. Az automata szövőgép szabadalmi jogát Sakichi Toyoda értékesítette, és az származó tőkével: 100,000 $-al alapozta meg Kiichiro a Toyota Motor Részvénytársaságot, amely 1937-ben alakult meg. Kiichiro Toyoda másik legnagyobb öröksége, melyet az utókorra hagyott magán a TMC-n kívül, a Toyota gyártási módszere. Kiichiro "pontos időzítés" filozófiája -- csak a megrendelt cikkeknek megfelelő, pontos mennyiséget legyártani abszolút minimális veszteséggel -- kulcsfontosságú volt a módszer fejlődésében. Fokozatosan ezt a Toyota gyártási módszert vezették be világszerte a gépkocsigyártásban.

Gyors térhódítás világszerte

A háború utáni japán ipar romaiból kiemelkedve a Toyota lett az ország legnagyobb autógyártója, több mint 40%-os piaci részesedéssel. Az 1950-es évek vége felé kezdett betörni a nemzetközi piacra is. Az első Crown modell 1957-ben érkezett az Egyesült Államokba, és 1965-re -- olyan modellekkel, mint például a Corolla -- a Toyota jó hírnevet szerzett magának, valamint olyan értékesítési eredményt ért el, mely vetekedett az USA-ban a hazai gyártókéval. Az első Európába importált Toyota Dánián keresztül érkezett 1963-ban. Továbbra in növekedik a Toyota eladása az igényes és komplex európai piacon, 2000-ben például a vállalat 10 milliomodik autója Németországban talált gazdára. Valóban, a 'fejlődés' jelenleg az egyik legfontosabb szó a Toyota európai szókincsében, hiszen a vállalat azt tervezi, hogy 2005-re eléri az évi 800 ezres eladási darabszámot Európában. A Toyota a legjobb minősítést kapja a vásárlói elégedettséget mérő felméréseken Európa legtöbb országában, és kitűnő hírnévre tett szert Európaszerte megbízhatóság és ügyfélszolgálat terén.

***

A Toyota a világ harmadik legnagyobb autógyártó cége, amely 5,9 millió járművet értékesít évente több, mint 160 országban, és 108 milliárd USD az éves bevétele. Vállalatuk gépjármű-fajták egész sorát állítja elő, és 246,700 alkalmazottat foglalkoztat.

A Toyota a Fortune Global 500 gazdasági sikerlistán az első 10 legsikeresebb vállalat egyike, és abban a megtiszteltetésben van része, hogy a világ leginkább csodált autógyártó cégének tartják. Vállalatuk ma már vitathatatlanul első japán és ázsiai piacon, a legnagyobb sikerű nem amerikai típus az Egyesült Államokban, és a vezető japán márka Európában.

A Toyota megjelenése az Európai piacon az 1960-as évek elejére nyúlik vissza. Pontosabban 1963 óta értékesítenek autókat Európában hivatalos közvetítő kereskedői megállapodás alapján. A Toyota széleskörű tevékenységet folytat Európában a vállalat előrelátásának, bővülő piaci részesedésének, a gépjárművek széles választékának, és kiváló, új benzin- és diesel motorok kínálatának köszönhetően. A mai napig a Toyota már több, mint 4 milliárd euro-t fektetett be Európában, 56.000 alkalmazottat foglalkoztat, a fejlődés nem állt le!

2002 volt az az év, amikor a Toyota először vett részt minden idők legnagyobb kihívását jelentő autóversenyén, a forma 1-en. A Toyota nemcsak saját alváz és motor építésre kötelezte el magát, hanem elejétől kezdve csapatot is indított. A csúcskategóriás autósportban foglalkoztatottak száma Németországban, Cologne-ban 550-re emelkedett, és 27 különböző nemzetiségből áll, így a Toyota a kulturálisan legszínesebb multinacionális csapatot mondhatja magáénak.

Vállalatuk vásárlói elégedettség szempontjából is az első helyen áll Európa legtöbb országában, és kitűnő hírnévre tett szert szerte a kontinensen megbízhatóságával és az ügyfélszolgálat magas színvonalával. Ez az irígylésre méltó hírnév -- valamint a több mint 25 nemzeti forgalmazó és értékesítési vállalat, és 3.500 értékesítési pont hálózata -- fontos tényező a Toyota európai piacon következő évekre előirányzott értékesítési növekedésére nézve.

A Toyota komoly beruházásokat folytat a lehető legjobb továbblépés érdekében. Azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy Európában tervezzenek és állítsanak elő autókat európai ügyfelei számára, egyszerre alkalmazva az egy helyre összpontosítás és az integráció elvét. A Toyota magas szintű elkötelezettséget bizonyított befektetéseivel európai jövőjét tekintve, és ennek eredménye nyilvánvaló. A Toyota Yaris volt az első Európában tervezett autójuk. 2000-ben jelölték az év autója címre, és Franciaországban 2001 óta gyártják. A Toyota Corolla új generációja, melyet szintén Európában terveztek és gyártanak, az év autója, méghozzá "Micsoda autója!" nevet kapta.

Az első Európában készült Toyota gépkocsikat a cég engedélyével Portugáliában gyártották 1971-ben. 1992-ben kezdett a Toyota kész autókat és motorokat gyártani Nagy-Britanniában. Egy új franciaországi termelőegység a Yaris gyártását kezdte meg 2001-ben, és 2002. áprilisában kezdett összerakni sebességváltókat egy új lengyelországi gyárban a Toyota. A PSA Peugeot-Citroën és a Toyota Motor Részvénytársaság közös vállalkozásának köszönhetően egy új gépkocsigyár kezdi majd meg működését 2005-ben a Cseh Köztársaságban.

Annak érdekében, hogy megfeleljen a jelenlegi és a jövőbeli kihívásoknak, a Toyota valóban multinacionális szakképzett munkaerőt alkalmaz. Egy új csúcsvállalat, a Toyota Motor Europe (TME) 2002. július 1-én alakult, hogy biztosítsa a marketing, a kutatás és fejlesztés, valamint a gyártás területeinek összehangolt működését Európában. A Toyota Motor Marketing Europe (TMME) ellenőrzi a marketing- és értékesítési tevékenységet több, mint 25 országban. A Toyota Motor Engineering & Manufacturing Europe (TMEM) feladata, hogy felügyelje a vállalat európai gyárainak üzemeltetését, valamint a kutatás és fejlesztés területét. A Toyota ezen kívül rendelkezik egy európai Tervező- és Fejlesztő központtal (Design and Development centre: ED2), amely Dél-Franciaországban található.

A szöveg forrása a Toyota.hu oldalról származik!