Találkozók
A 2014-es évre tervezett találkozók:

április 13. szombat
Tököl

***

június 28. szombat
Balatonboglár - Parti Sétány

Heti autó


Bejelentkezés



Regisztráció

FaceBook



Naptár

2017 Szeptember
H K SZ CS P SZ V
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Szavazás
Mikor legyen 2012 első találkozója?
 
március 17.
29% / 15 szavazat
március 17.
 
március 24.
10% / 5 szavazat
március 24.
 
március 31. - ütköző rendezvény: Tuningshow
37% / 19 szavazat
március 31. - ütköző rendezvény: Tuningshow
 
április 7. - ütköző esemény: Húsvét
0% / 0 szavazat
április 7. - ütköző esemény: Húsvét
 
április 14. - ütköző rendezvény: Gyorsulási verseny, Tököl
10% / 5 szavazat
április 14. - ütköző rendezvény: Gyorsulási verseny, Tököl
 
április 21.
15% / 8 szavazat
április 21.
 
Összes szavazat: 52
Partnerek













Magunkról Történelem Linkek Adás-Vétel
Galéria Tagok Támogatók Fórum
[Toyota MR2] [Toyota Supra]

Toyota Celica

1971 A Celica (spanyol szóból "heavenly" vagy "celestial"- csodás, mennyei jelentés) első generációja -- kicsi, személyreszabott coupe -- nyáron érkezett. A sportos elegancia és teljesítmény kombinálása a kényelemmel és a luxus tuljadonságokkal. Az 1971-es Celica ST Coupe 2 ajtós tökéletes élvezetet nyújt.
1974 A Toyota bemutatja a Celica GT-t. "Az év import autója" címet előszőr kapja meg.
1976 Motor Trend elismeri a Celica-t az "Az év import autója" -nak.
1977 Toyota bemutatja a Celica GT Liftback-et és az 1 milliomodik Celica legördül a gyártósorról. A Motor Trend ismét megválasztotta "Az év import autója" -nak.
1978 A Toyota leleplezi a második generációs Celica ST, GT és GT Liftback -jét, melyekre jellmező volt az európia lekerekített vonalvezetés. Ismét "Az év import autója".
1982 A kifejezetten ék alakú harmadik generációs Celica megjelenik.
1983 A Celica GT-S-el nő a kínálat és a formavezetővé válik.
1984 Celica GT-S "Legjobb Vásár" - vásárlók szavazatai alapján. A legjobb tíz autó közé bekerűl.
1985 Első generációs kabrió elkészűl.
1986 A Toyota leleplezi első-kerék meghajtású, negyedik generációs Celica-ját. Egyenletes, finom kontúrok, 2 literes, 4 cilinderes, DOHC, 16 szelepes motor, 4 kerék független felfüggesztésű Celica lesz a vezető modell.
1987 Második generációs kabrió elkészül.
1988 All-Trac Turbo megjelenik, nagy teljesítményű turbófeltöltős motorral és összkerék meghajtással.
1990 Bemutatkozik az ötödik generációs Celica merész drámai tervezéssel, ami versenytársaitól megkülönbözteti.
1992 Az új elülső stílus, a nagyobb kerekek, a megnövelt teljesítmény és a megváltozotatott hátsó lámpák még agresszívebb megjelenést kölcsönöztek a Celica-nak.
1993 Az ABS szériafelszereltség lesz az All-Trac Turbo-ban és előszőr lesz elérhető Celica GT kabrióban a négy tárcsafékkel együtt. A GT-S és All-Trac Turbo-nak befejezik ebben az évben a gyártását.
1994 A Toyota bemutatja vadonatúj hatodik generációs Celica Coupe illetve Liftback változatát és az ST és GT utasterének kényelmét növelik. Teljesítmény, stílus, biztonság meg lett növele széria dupla légzsákkal, ABS-el. A GT-nek nő a teljesítménye és a luxusfelszereltsége. Rod Miller felállítja a Pikes Peak-i rekordot egy módósított Celica GT-vel.
1995 Az átdolgozott GT Coupe-én alapuló harmadik generációs kabrió kikerül az utakra.
1996 A Toyota az Esüst Évfordulójának alkalmával kiad két limitált szériaszámú autót. Rod Miller és a Celica Pikes Peak-ban újra győz. Elkészül a megújult TOYOTA jel.
1997 "A legmegbízhatóbb használt jármű" címet kapja.
1999 Befejezik a Coupe változat gyártását.
2000 A legújabb generációs Celica, nevezetesen a hetedik, bemutatásra kerül.
2001 A vásárlók visszajelzései alapján a Celica GT-S a "Legjobb sport Coupe"


Összefoglalás
1970-77 (1. generáció)

1978-81 (2. generáció)

1982-85 (3. generáció)

1986-89 (4. generáció)

1990-93 (5. generáció)

1994-99 (6. generáció)

2000 felett (7. generáció)